Slovesnik
Середа, 08.01.2025, 12:02
» Меню сайту
» Категорії розділу
Мої файли [8]
Для учнів [8]
Контрольні роботи [18]
Презентації [11]
Конспекти уроків [13]
Позакласна робота [3]
Календарне планування [13]
Мої кросворди [17]
Нормативні документи [1]
Інформація для батьків [0]
Виховні заходи [0]
Мої кроссенси [4]
» Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 75
» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Урок. Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика
[ Викачати з сервера (36.6 Kb) ]02.04.2015, 06:44

Тема уроку. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Знайомство з текстом

Мета уроку: зацікавити учнів творчістю Роальда  Дала, презентувати дітям основні факти життя і творчості письменника;  познайомити з історією написання твору; розвивати у п’ятикласників уміння виразно читати художні твори, розмірковувати над прочитаним; сприяти вихованню гідності, чесності, доброти.

Обладнання: тексти твору, мультимедійна презентація, фрагменти фільму «Чарлі і шоколадна фабрика»

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Загадка  (слайд 2)

З какао цукерка ця і з молока,

Буває солодка, буває гірка,

Буває начинка: ізюм чи горіх,

Поділимо плитку велику на всіх!

Якщо запитаємо навіть в малят,

Усі нам підкажуть, що це …  (ШОКОЛАД)

 

Учитель. Мабуть, мало знайдеться у світі людей, які не люблять ласувати шоколадом.

  • А ви любите шоколад? Який шоколад вам найбільше подобається?
  • Як ви гадаєте, шоколад  шкідливий чи корисний?
  • А як часто вам доводиться ласувати шоколадом?

Сьогодні ми починаємо роботу над твором про хлопчика Чарлі, бідного, завжди напівголодного, який понад усе любив ласувати шоколадом. Але така нагода випадала хлопчикові тільки раз на рік, коли на день народження йому дарували маленьку шоколадну плиточку. Чарлі примудрявся їсти її крихітними шматочками, розтягуючи задоволення на місяць… А неподалік від хатинки, де мешкав Чарлі, знаходилася найвідоміша у світі шоколадна фабрика. ..Чарлі і шоколадна фабрика…

«Чарлі і шоколадна фабрика» - саме так називається твір, з яким ми почнемо знайомство вже сьогодні. Отож, приготуйтеся до шоколадного присмаку пригод.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку (слайди 3, 4)

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Учитель. У світі багато письменників, які писали й пишуть казки. Роальд Дал  заявив про себе, як видатний дитячий письменник, коли продаж його книги «Чарлі і шоколадна фабрика» сягнув 125 000 екземплярів за 5 років від дня першої публікації. З того часу вона друкується багатьма мовами. Українські читачі познайомилися з нею нещодавно. А за кордоном його книжки популярні вже майже півстоліття.

Хто ж такий Роальд Дал? (слайд 5)

Робота з портретом Роальда Дала.

  • Зверніть увагу на портрет письменника. Що ви можете сказати про нього? (У нього добрі очі; він любить тварин, адже тримає на руках двох собак; він щиро посміхається…)

Бесіда за матеріалом підручника  Є. Волощук «Світова література. 5 клас»

  • В якій родині народився Роальд Дал?
  • Скільки дітей було у сім’ї?
  • Які казки розповідала мати дітям?
  • Як навчався Роальд Дал у школі?
  • Де працював майбутній письменник після закінчення школи?
  • Що вам відомо про участь Роальда Дала у Другій світовій війні?
  • Коли письменник оприлюднив свої перші твори?
  • Якою була тема перших творів Роальда Дала?
  • Які твори написав Роальд Дал для дітей? (слайд 6)

 

Словникова робота.

 

  • Роальд Дал писав фантастичні твори. А що ж таке фантастика?

(Фантастика – різновид художньої літератури, у якому зображуються незвичайні, неправдоподібні явища і створюється вигаданий, нереальний, сповнений чудес світ)

                                     Фантастична література

 

    Науково-фантастична                                        Фентезі

          література

 

Запис в зошитах.

Фентезі – фантастична література, в основі якої лежить здатність людини до необмеженої творчої фантазії, завдяки якій створюється вигаданий, чарівний світ із власною розгорнутою історією і кодексом законів.(слайд 7)

  • Який твір, що ми з вами вивчали, належить до фентезі? Чому?
  • «Аліса в Країні Див» - це оповідання, повість, роман чи  казка? (Це повість-казка)
  • А що означає термін повість-казка?
  • Пригадайте визначення терміну повість.

(Повість – прозовий твір про низку подій із життя головного героя та пов’язаних з нм другорядних героїв)

  • А що таке казка?

(Казка – твір про вигадані події)

  • Доведіть, що твір Л. Керролла  «Аліса в Країні Див» - повість-казка.

 

Учитель. Твір Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»  –  також повість-казка, бо автор розповідає про низку подій із життя Чарлі та другорядних героїв, а також змальовує чарівний, вигаданий світ шоколадної фабрики: шоколадна річка, білки-працівники фабрики, трава з цукрової вати, умпа-лумпи  і т. п.

Повідомлення учнів про історію створення твору «Чарлі і шоколадна фабрика»

1-й учень. За словами Р. Дала, основою казки стали дитячі враження автора. Учні школи-інтернату «Рептоне», де навчався Роальд, час від часу отримували  в подарунок просту сіру коробку. «Хочете вірте, хочете ні, - писав Р. Дал в автобіографічній повісті «Хлопчик», - це був подарунок від великої шоколадної фабрики «Кедбері». Малий Роальд мріяв про роботу в кондитерській лабораторії, мріяв створити оригінальний, незвичайний сорт шоколаду.  А через 35 років , коли письменник роздумував над сюжетом своєї другої книги для дітей, він згадав ті маленькі картонні коробки та шоколадки-новинки всередині їх. Роальд Дал почав писати книгу під назвою «Чарлі і шоколадна фабрика».

2-й учень.  Робота над книгою велася в 1961-1962 р.р. Це був нелегкий період у житті письменника (тяжко хворів син, померла донька). Щоб підтримати своїх дітей (всього їх було п’ятеро), Р. Дал почав вигадувати для них казки. Дітям подобалися казки, вигадані батьком, тому вони часто просили його розповісти продовження історії. Так Роальд Дал почав писати «Джеймс і гігантський персик», а потім зразу ж – «Чарлі і шоколадна фабрика».

      Учитель. І книга знайшла читача! Діти з  захопленням зустріли цю книгу. «Після того, як я прочитав «Чарлі і шоколадна фабрика», у мене було відчуття, що я спробував усі солодощі світу», - писали діти у відгуках на книгу. Російський письменник-казкар Е. Успенський написав передмову до російського видання 1991 року: «Це, напевно, найвеселіший англійський письменник за останні сімдесят років. І його неймовірно люблять американські й інші діти. Тому що його книги давно гуляють по всьому світу». (слайд 8)

Існує дві екранізації книги. 1971 року на екрани вийшов художній фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика» (режисер Мел Стюарт). Але цей фільм не сподобався Р. Далу, бо багато уваги було приділено Вонці, а Дал говорив, що книга про Чарлі.

Вдруге книга екранізована режисером Тімом Бертоном у 2005 році, а роль Віллі Вонкі виконав відомий актор Джонні Депп. (слайди 9, 10)

 

Перегляд уривку із фільму «Чарлі і шоколадна фабрика»

Читання розділу І. А ось і Чарлі

Бесіда з учнями

  • Ви переглянули початок фільму і прочитали перший розділ. Які розбіжності ви помітили?
  • Чи може перегляд фільму замінити текст?
  • Яке ваше перше враження від хлопчика Чарлі?

 

Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та аудіо книг.

 

V. Закріплення.

Бесіда з учнями

  • З яки твором ми розпочали знайомство на сьогоднішньому уроці?
  • Який жанр твору?
  • Що таке фентезі?
  • Хто є головним героєм повісті-казки Роальда Дала?
  • Перелічіть членів родини Бакетів. (слайд 11)
  • Як автор описує жахливі умови проживання родини Бакетів?
  • Хто з родини мав роботу? Яку? (Пан Бакет працював на фабриці зубної пасти)
  • Чого найбільше хотілося Чарлі? (шоколаду)
  • Що було великою мукою для хлопчика? (Бачити як інші діти пожадливо поглинали шоколадні цукерки)
  • Як часто міг поласувати шоколадом Чарлі? (один раз на рік – на день народження)
  • А що ж було найгіршою мукою для Чарлі? (Недалеко від хатинки, де мешкав Чарлі, стояла  ВЕЛИЧЕЗНА  ШОКОЛАДНА  ФАБРИКА)
  •  

 

Домашнє завдання: (слайд 12)

Прочитати повість-казку «Чарлі і шоколадна фабрика»

Повторити відомості про сюжет художнього твору

Індивідуальні завдання: Підготувати читання в особах розділу 11 «Чудо»

VІ. Підсумок уроку

«Незакінчене речення»

  • Я буду намагатися…
  •  Мені хочеться вірити, що …
  • На уроці я дізнався …
  • На уроці мені сподобалось …
  • Найкраще на уроці працювали …
Категорія: Конспекти уроків | Додав: annet
Переглядів: 9018 | Завантажень: 436 | Рейтинг: 4.5/15
Всього коментарів: 0
avatar
» Вхід на сайт
» Пошук
» Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025Конструктор сайтів - uCoz