Slovesnik
Середа, 08.01.2025, 12:06
» Меню сайту
» Категорії розділу
Мої файли [8]
Для учнів [8]
Контрольні роботи [18]
Презентації [11]
Конспекти уроків [13]
Позакласна робота [3]
Календарне планування [13]
Мої кросворди [17]
Нормативні документи [1]
Інформація для батьків [0]
Виховні заходи [0]
Мої кроссенси [4]
» Наше опитування
Хто відвідав сайт
Всего ответов: 115
» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Крістіне Нестлінгер "Конрад, або Дитина з бляшанки" (урок1)
[ Викачати з сервера (1.76 Mb) ]23.03.2016, 05:50
Тема уроку.  Крістіне Нестлінґер . «Конрад, або Дитина з бляшанки»..    Історія створення, сюжет.
Мета уроку: ознайомити учнів із біографією та творчістю австрійської письменниці К. Нестлінґер; розглянути сюжет повісті; розвивати логічне мислення, творчі здібності, зв’язне мовлення; сприяти формуванню моральних якостей школярів
Обладнання: підручник Є. Волощук для 6 класу, тексти повісті «Конрад, або Дитина з бляшанки», обладнання для перегляду презентації, картки з елементами плану повісті
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
 
Хід уроку
 
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово учителя.
Я хочу розпочати наш урок гуморескою Павла Глазового «Де беруться діти»
— Де взялися ми? — онуки спитали в бабусі.
А бабуся пояснила в старовиннім дусі:
— Тебе знайшли на капусті, тебе — в бараболі.
Тебе знайшли під вербою, тебе — на тополі.
Тебе знайшов на соломі біля клуні татко… —
І тут раптом обізвалось якесь онучатко:
— От сімейка, так сімейка!  Хоч тікай із дому.
Хоч би одне появилось на світ по-людському…
 
Конрад з’явився на світ не по-людському. Його зробили на фабриці і прислали одній чудакуватій жінці  у великій консервній бляшанці. А придумала історію про Конрада відома дитяча письменниця Крістіне Нестлінґер. Про неї та про її повість «Конрад, або Дитина з бляшанки» ми і поговоримо сьогодні на уроці
 
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку (слайди 1, 2)
ІV. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу
Повідомлення про Крістіне Нестлінґер з використанням презентації
(слайд 3)
Крістіне Не́стлінґер народилася 13 жовтня 1936 року у Відні (Австрія). Автор більше сотні книг для дітей та підлітків, лауреат багатьох премій. Книжки Нестлігер перекладені на 38 мов, у тому числі й на українську.
(слайд 4)
Дитинство її збіглося з трагічними сторінками життя Австрії: спочатку країна потерпала від гітлерівської влади, а потім – від розрухи й безладу, спричинених Другою світовою війною.
Закінчила середню школу з гуманітарним ухилом, потім вчилася у Віденській Академії мистецтв. У молодості Крістіне Нестлінґер не думала про письменницьку кар'єру, вона займалася графікою та ілюструвала книжки для дорослих. Потім графіку довелося відкласти: треба було дбати про маленьких дочок Крістіану і Барбару.
(слайд 5)
Крістіне стала малювати для доньок серію картинок про Фредеріку, неслухняну дівчину з червоним, як сік малини, волоссям і вигадувати про неї захоплюючі історії. Коли доньки підросли, на кухні поставили друкарську машинку: Крістіне хотіла записати все, що вона вигадує.
Так в 1970 році була написана перша  книга - «Рудоволоса Фредеріка». Нестлінґер принесла її у видавництво разом з ілюстраціями. Книгу відразу опублікували, але оформляв її інший художник, бо видавцям не сподобалися картинки. За «Фредеріку» письменниця отримала приз Фрідріха Бедекера.
(слайд 6)
        Після другої книги Нестлінгер вирішила всерйоз зайнятися літературою. Дочки ходили до школи, а вона писала, намагаючись проводити за роботою не менше десяти годин на день.
Діапазон її творчості надзвичайно широкий: вірші, оповідання для найменших, пародії на комікси, детективи, фантастичні повісті, літературні казки. Герої книг Крістіне Нестлінґер — звичайні сучасні діти. Вони живуть не в ізольованому літературному світі, а по сусідству з нами, і, якщо постаратися, їх, напевно, можна зустріти.
        У персонажах Нестлінґер читачі впізнають самих себе: недосконалих, які помиляються, шукають виходу, які живуть нормальним життям з радощами і негараздами. Її герої часто бувають товстими, противними, нахабними і боязкими. Діти можуть жахливо розлютитися, почати грубити і хуліганити. Але це тому, що «життя стає все поганішим», як каже Софі, героїня книги «Мене називають мурахоїдом».
         Письменниця вважає, що у непослуху дітей найбільше винні дорослі. Вона розповідає не лише про дітей, а й про їх нервових матерів, безпорадних вчителів і про їхніх батьків, які завжди зайняті роботою. Найбільше їй не до душі дорослі, які забули своє дитинство, домашні тирани.
(слайд 7)
         Нестлінгер згадує, що була «неорганізованою і буйною дитиною», викидала книги для зразкових дівчаток і вигадувала свої власні історії про Конрада, дитину з консервної банки. Або про Хюго — дитину, яка ніяк не хотіла ставати дорослою.
          Вона — лауреат більш ніж 30 літературних премій, серед них — Медаль Ганса Крістіана Андерсена. У 2003 році Нестлінгер стала першим лауреатом премії пам'яті Астрід Ліндгрен.
         Отже, ще в дитинстві Крістіне придумала історію про дитину з консервної бляшанки, а написала її німецькою мовою у 1975 році. Українською повість переклав Євген Попович.
Самостійна робота з підручником
Прочитати статтю підручника «Світова література» Є. Волощук (с. 238), виписати в зошити 5 творів К. Нестлінґер, які згадуються у статті.
 
Складання анкети твору (в зошитах)
Анкета твору К. Нестлінґер
«Конрад, або Дитина з бляшанки»
  1. Рік написання – 1975
  2. Жанр – повість.
Визначення жанрової специфіки твору
Пригадайте визначення поняття  повість. Які повісті ми з вами вивчали на уроках зарубіжної літератури у 6 класі? («Ніч перед Різдвом» М. В. Гоголя та «Сліпий музикант» В. Г. Короленка)
 
(слайд 8)
Повість – це епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.
(слайд 9)
Основні ознаки твору «Конрад, або Дитина з бляшанки» як повісті. (учні записують в зошити)
Твір (прозовий чи віршований)  -  …  (прозовий)
Сюжет – … (однолінійний)
Головні герої – … (небагато)
Проміжок часу - … (незначний) 
Глибина розкриття  життєвих явищ – … (більше, ніж у оповіданні, але менше, ніж у романі)
 
Визначення теми та ідеї повісті (слайд 10)
  1. Тема – пригоди штучно зробленого хлопчика в реальному житті
  2. Ідея – слухняним потрібно бути вміру
Визначення проблематики твору (слайд 11)
  1. Проблематика твору
Батьки і діти
Добро і зло
  1. Головні герої - Конрад, пані Бартолотті, пан Егон, Кіті (слайд 12)
Складання сюжетного ланцюжка (Робота в парах) (слайд 13)
(Учні отримують картки-полоси з елементами плану повісті. Завдання: розташувати їх у хронологічній послідовності)
 - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - -- - -
Пані Бартолотті отримує поштою семирічного хлопчика
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Пані Бартолотті купує Конрадові одяг, ліжко, іграшки, солодощі
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Аптекар Егон вирішує стати батьком для Конрада
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Знайомство Конрада  з Кіті
----------------------------------------------------------------------------------------------------
У школі
----------------------------------------------------------------------------------------------------
На дні народженні у Кіті
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Блакитний конверт від виробників Конрада з вимогою повернути хлопчика
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Перевиховання Конрада
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Демонстрація «нового» Конрада
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Конрад залишається у пані Бартолотті
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Виберіть картку, яка називає епізод, що є зав’язкою повісті.
(Пані Бартолотті отримує поштою семирічного хлопчика)
Виберіть картку, яка називає епізод, що є кульмінацією повісті.
(Блакитний конверт від виробників Конрада з вимогою повернути хлопчика)
Виберіть картку, яка називає епізод, що є розв’язкою повісті
(Конрад залишається у пані Бартолотті)
  1. Сюжет повісті. (запис в зошитах)
Зав’язка - Пані Бартолотті отримує поштою семирічного хлопчика
Кульмінація- Блакитний конверт від виробників Конрада з вимогою повернути хлопчика
Розв’язка- Конрад залишається у пані Бартолотті
 
V. Закріплення
Лови помилку
(Виправити помилки у твердженнях)
  1. Крістіне Нестлінгер – німецька письменниця. (австрійська)
  2. Письменниця народилася у 1946 році. (1936).
  3. Крістіне навчалася у школі з математичним ухилом. (гуманітарним)
  4. Після закінчення школи Нестлінґер навчалася у Берлінській Академії мистецтв. (у Віденській)
  5. Перша книга була надрукована у 1970 році. (все правильно – помилки немає).
  6. Твір «Конрад, або Дитина з бляшанки» - роман. (повість)
Бесіда
Назвіть найбільш відомі твори письменниці.
Чим, на вашу думку, приваблюють читача твори К. Нестлінґер?
Яким ви уявляєте майбутнє Конрада?
 
VІ.  Домашнє завдання (слайд 14)
 
Всім учням. Перечитати статтю про К. Нестлінґер,  повість «Конрад, або дитина з бляшанки». Підготувати матеріал для характеристики образу Конрада.
Середній рівень: Дати усну відповідь на питання: Чи сподобався вам Конрад?
Достатній та високий рівні: Написати твір-прогнозування: «Яким став Конрад?»
 
VІІ.  Підсумок уроку
 
Вправа «Незакінчене речення»
На уроці мені сподобалось …
Я зробив висновок про те, що …
Я хотів (хотіла) б порадити Конрадові …
 
VІІІ. Рефлексія
 
Найкраще на уроці працювали
Більш активно потрібно працювати учням …
Не проявили активності на уроці учні …
Категорія: Конспекти уроків | Додав: annet
Переглядів: 7938 | Завантажень: 334 | Рейтинг: 5.0/8
Всього коментарів: 0
avatar
» Вхід на сайт
» Пошук
» Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025Конструктор сайтів - uCoz